Saturday, August 6, 2011

The Precious Desk Mates.

Salam ;)

If people would ask me, as if ada orang tanya la kan, apa hadiah yang paling precious yang awak pernah dapat. I would say this thing.


*Baiklah, saya mengaku saya tak jawab macam ni pun masa English Class dekat matrix dulu, sebab saya rasa macam menunjuk baik je, and the class teacher was a non-Muslim, so saya takut mungkin dia tak faham pun precious macam mana. Ah suka bersangka buruk kau ni Syafiqah*

Al-Quran, a mini one, Comel bukan boleh dimuat di telapak tangan? Bukan content dia mini, tapi size je. Content teeetaaap penuh melimpah ruah tak tercapai akal nak fikir, macam mana boleh susun ayat cantik macam ni *and saya suka tiru struktur ayat dia untuk letak dalam karangan Bahasa Arab. Hah pecah tembelang meniru!*, macam mana susunan cerita dia sangat best, apa lagi apa lagi yang orang tak discover  the signs yang Allah bagi sebagai petanda. Heh memang la it’s a petite compilation with a huge mukjizat, daahh Allah kan yang buat. J

Okay, back to tract please, hehe saya memang bertih jagung, suka berbicara bukan-bukan. Okay this cute Quran adalah hadiah from Anis and Saidah, masa awal form 4, sebab time tu dah nak say bye *kunun* kat SMKA Lati, nak pergi KISAS. Haha mesti you all rasa hampeh je bagi hadiah sebab balik semula ke SMKA Lati. Eventhough I tahu je harga Quran tusebab I was the one of the salesgirls, tapi pada I hadiah ni memang betul-betul meaningful sebab I bolehbawak ke hulu ke hilir sebab dia space friendly, and it’s a sweet symbol of our friendship sebab bila I gunakannya, kita tiga orang, semuuuuaaa dapat pahala :’) Ah begitu sweet bila kita kawan sebab Allah.

Anis or nama timang-timangannya adalah Manis *sebab ramai sangat Anis dalam kelas* dan Saidah Fasihah adalah my desk mates daripada form two lagi koooottt. Sampailah form 5. Sejak zaman pemberontakan tanak extra class sampailah zaman kegemilangan, lepas tu zaman kejatuhan lepas tu tak bangun-bangun pun, memang desk mates sejati :’). I pun tak tahu macam mana entah boleh jadi desk mates, padahal masa form 1, hanyalah dorm mate, dan kawan gelak ketawa dari jauh melihat aku, kau, dan mereka tersengguk-sengguk di masa pembelajaran. Haha. *Eh saya tak pernah tidur dalam kelas okay, melainkan masa form !, kelas Math Cikgu Mazlan Ismail, kenapa tak tahu begitu mengantuk di luar kawalan. Sorry Cikgu*. Ah saya memang begitu ramai buddies yang tak tahu boleh rapat sebab apa. Cinta memang tak memerlukan sebab dan punca. Chaiss! :’)

Kalau nak ingat aktiviti masa zaman sekolah menengah, memang banyak la nak dibilang.Tapi satu yang tak boleh dibilang, unique, is The Triplet of us. Memang bertiga je, ke kelas, ke makmal, ke kantin, berlari berdesup mencuri-curime naiki tangga Muslimin, sebab tangga Muslimat jauuuhh, hias kelas, memang buat bertiga. Ada lagi, ramai lagi yang lain, Noraslamiah, Adilah, Nabihah, etc. tapi tiga ni memang akan ada.

Tapi Manis lain la dari kami berdua, sebab dia ayu, dan sopan, dan alim. Kalau kami bertudung bawal, Manis bertudung labuh. Kalau kami layan pants, Manis layan sekert. Kalau kami ketawa mengalahkan kereta bajak sawah, Manis hanya tersenyum. Kalau kami tak kancing cuff baju, Manis ber arm-sock. Ah, begitu ketara rupanya :’) TakdenyeManis nak join kitorang, yakni saya dan Saidah, menyanyikan lagu Spider, mahupun rapp laguRuffedge. Bolehpulak tu rapp sampai sudah lagu VE ke Ahli Fikir ke, dengan Manis hanya tersenyum di tepi menjadi penonton. Haha. Sampai UstazHasnan (baca: joke semata, bukan Ustaz tidak gemar lantas memberi sumpahan begitu) cakap kami berdua adalah geng perosak, termasuk sorang lagi, Adilah *Adilah geng jugak, kalau nak buat rantai persahabatan, memang mengalahkan rantai makanan di hutan Amazon*. Kami lah yang merosakkanManis, kata Ustaz lagi. Wuwuwuw. Ustaz tak tahu Manislah yang paling suka bergossip, kami hanya mendengar, tapi ekoran suara kami kuat seperti halilintar, kami lah yang sering dituduh. T_T Manis juga hanya mendengar lagu nasyid *tapi kini sudah pandai layan KPop* dan menghadiahkan kepada saya nota kecil bertulis :
“bukanlah aku sengaja,
Melindungi rasa di jiwa
Namun bimbang diri kan terleka
Hanyutdibuai angan dan mimpi indah hingga terabai segala cita
Sedang khayalan tak menjanjikan segunung kebahagiaan
Sebagai mahar hantaran”
~Aizuddin~
p/s: Anis, aku simpan lagi note ni sampai sekarang, sebab aku nak percaya tuAizuddin bagi, even trang tang tangtu tulisan mu. Haha mesti mu tak ingat kan benda ni?

Saidah pula memang paling creative dalam kelas kami. Cakaplah kelas sering menang pertandingan ekoran ada ketua mahupun penolong ketua berdedikasi pun, tapi bagi saya, memang takkan menang kalau takde ideas and nukilan Saidah. Dia sentuh apa pun jadi cantik. Kalau saya sentuh, wuwuw takleh nak kata hapa dah. Satu lagi, dia suka buat benda-benda yang menghiburkan seperti teropong ustaz *letak tangan kat mata macam teropong, untuk zoom papan hitam, sebab tak nampak tulisan di papan hitam katanya, lantas Ustaz menyedari dan bertanya kenapa teropong Ustaz :D*, mengisi masa terluang masa cikgu mengajar dengan menghasilkan hikayat kami ke kantin *ye, masa terluang adalah masa cikgu mengajar :')*, berpura-pura ingin merawat rasa mengantuk saya di dalam kelas, akhirnya mencabut bulu mata saya sampai botak sebelah, dan membuat lawak, tetapi membuat muka seperti tiada apa-apa, maka saya yang tidak pandai menyembunyikan riak girang ini di aim oleh cikgu.
p/s : Saidah, bertahun tahun aku tunggu untuk bulu mata ini naik normal kembali wuwuw.

Kadang-kadang wonder, bila masa ye belajar time sekolah dulu?Asyik bermain-main sahaja. Ah biasalah budak-budak *menutup pekung di dada*. Tapi kalaubudak-budak pun, kenapa bukan budak-budak yang seperti manusia?Harus melompat ke sini sana, tidak manusia lansung. Sobs.


Premis1 : Sweet Gurlz adalah Manis dan Saidah
Premis2 :Jika Sweet adalahManis
Kesimpulan : Maka Gurlz adalah Saidah. Saidah adalah perempuan?Yakni Perempuan MelayuTerakhir??
Hipotesis Ditolak.

2 comments:

anish said...

sidahj tropong ustaz. haha xleh lupa, ustaz sambung tropong balik :pp

anis anisu said...

errr...aku x ingat pm sume citer2 mum ne...hahaha